dilluns, 1 de maig del 2017

La competència digital de l’alumnat- Ens fem amics?

La competència digital de l’alumnat

Ens fem amics?

Voldria compartir amb vosaltres un tema que em crida l’atenció des de fa molt de temps. Amb els anys que faig de docent en diferents àmbits i nivells educatius, he pogut veure que els meus alumnes “Em busquen a les xarxes i m’intenten seguir”.
He de confessar que tinc perfils públics, amb un nivell de privacitat bastant alta, però que per les tasques que he desenvolupat, he volgut estar present a les xarxes a nivell professional, però també comparteixo entre els meus amics i coneguts, alguns pensaments i fotografies.
#sócalesxarxes, #hoaprencjoenxarxa, hoaprencjo, estoyenlasredes, #estoyenlasredes, Ho aprenc Jo, ENS FEM AMICSEn relació amb la privacitat de les dades que hem estat tractant, les nostres dades personals, la nostra vida, la nostra família, els nostres amics, són també a les xarxes socials. I què passa si els nostres alumnes ens busquen? Com ho gestionaríeu vosaltres? I si us adoneu de que un dels vostres alumnes és un dels seguidors d’Instagram o Twitter?
 Us deixo un article de Noa de la Torre que vaig llegir fa uns anys en un viatge a València i que em va fer pensar, que havia d’augmentar el nivell de privacitat de les meves dades, i l’accés als meus perfils públics.
¿Es ético que profesor y alumno sean ‘amigos’ en Facebook? Los expertos alertan de los riesgos para los docentes de entablar relación con los estudiantes en redes sociales fuera de la escuela
Podeu llegir-lo al següent ENLLAÇ o copiant al vostre navegador http://www.elmundo.es/comunidad-valenciana/2014/10/12/54396ecee2704e6a6d8b4580.html

Comparteix

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

Respecta totes les opinions /// Respeta todas las opiniones